Zamieszczone przez Tomcio
[O1] Podnoszenie tyłu sprężynami - jest sens czy nie?
Zwiń
X
-
[O1] Podnoszenie tyłu sprężynami - jest sens czy nie?
Panowie i Panie! Temat podnoszenia dupki w Octavii już był poruszany kilka razy (wszystkie znam na pamięć niemal) ale i tak potrzebuję wyjaśnienia jednej sprawy...
Mój szkodnik (hatchback) ma podniesiony przód (tulejki) przez co automatycznie przysiadł tył. Fakt, były słabe amory i po załadowaniu ryłem hakiem w co się dało, ale już są wymienione i efekt pozostał bez zmian. Chodzi mi o to że byłem w ASO chcąc zamówić sprężyny na tył z pakietu na bezdroża (żeby nieco unieść tył) i zaskoczenie.... Facet mi mówi że owszem, będą takie (ok 300 zł za dwie) ale że nic a nic mi to nie da
No i teraz nie wiem, mam mętlik w głowie. Na forum chłopaki piszą że ten zabiego unosi auto a gość w ASO całkiem przeciwnie.
A więc pytam tych co to robili: Czy zmiana sprężyn podniesie auto czy nie? (nowe amorki są już założone - Kayaba)
-
-
Sprezyny z pakietu na bezdroza sa sztywniejsze i sa wyzsze. Cena jakas dziwnie niska, moze to za sztuke Goscie w ASO czasem nie wiedza co sie z czym je w ETCE wiec bez paniki.
Przy okazji w jakim stanie masz amory, bo moze przy okazji zmienic je tez, bo wyjezdzony amor + nowa sprezyna to tez nie bedzie taki efekt jak trzeba.
Sa tez sprezyny chyba do wersji na bezdroza + wersja z hakiem fabrycznym te powinny byc najsztywniejsze, bo wtedy mamy wersje auta z najwiekszym fabrycznym dopuszczalnym naciskiem na tylna os.
Spytaj Nexusa co sie stalo z autem jak zalozyl wlasnie takie sprezyny przez pomylke na przod
Komentarz
-
-
Czyli z tego co mówisz to nie ma co się szczypać tylko brać te sprężyny (z tego co mówił to faktycznie ok 300 zł za dwie sztuki) i pies trącał miłego pana z ASO? :twisted: I ile cm mogę faktycznie zyskać na wymianie sprężyn? Ze 2 by pasowało....
Co do amorów to mają raptem tydzień bo oryginalne poszły się paść jak przywiozłem ciut za dużo płytek do łazienki
Komentarz
-
-
Kajtiii jak coś zdziałasz to dawaj znać z tymi sprężynami
jak i ile się podniosło i co tam szczegółowo w końcu zrobiłeś
ja sięzastanawiam nad dotoczeniem tulejek/podkładek pod tylnie sprężyny
ale jak będzie jakiś sposób inny to chętnie poczytam->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Tylne spreżyny na bezdroża dają jakieś +1 cm. Ja dodatkowo dałem tulejkę żeby była dobra relacja przód tył. Gdzieś na forum o tym pisałem. Jeśli zalezy Ci tylko na podniesieniu dorób podkładki +2 cm będzie taniej. Jak chesz przy okazji usztywnić to spreżyna + podkładki.
O znalazłem:
Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
Po zamontowaniu Bilstein B4 tył się podniósł o 1cm
teraz szukam gości od naprawy resorów, i u nich chcę
oryginalne sprężyny wydłużyć o jakieś 1,5cm->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzynolPo zamontowaniu Bilstein B4 tył się podniósł o 1cm
teraz szukam gości od naprawy resorów, i u nich chcę
oryginalne sprężyny wydłużyć o jakieś 1,5cmByła: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Masmomożesz zepsuć sprężyny
że nie ma żadnego niebezpieczeństwa, rozhartowują, rozciągają i zahartowują,
ale na wszelki wypadek daj mi Maciek ten numer do typa od podkładek->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzynolZamieszczone przez Masmomożesz zepsuć sprężyny
że nie ma żadnego niebezpieczeństwa, rozhartowują, rozciągają i zahartowują,
ale na wszelki wypadek daj mi Maciek ten numer do typa od podkładek
Ja też chciałem rozciągać ale gadałem z kowalem i twierdził że jak rozgrzeje sprężynę to można ją wyrzucić. Generalnie sprężyny do Octavi nie są zbyt tanie więc bym nie ekserymentował.
Tak to jest zrobione u mnie:
Sprawdza się bardzo dobrze.Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
masmo, co możesz powiedzieć jak nie masz tak zrobione. Ja mam od ponad roku rozciągnięte oryginalne sprężyny, a zakupione Kileny leżą w garażu i czekają na kupca.
Auto stoi tak wysoko jak rok temu. Wożę często 300kg, a na standardzie dupa bardzo siedziała. Dla mnie dobry kowal zrobi jak trzeba, a twój przynajmniej uczciwy nie bierze się za to czego nie umnie.TDI ASV 140KM 300Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Paweł T.... Dla mnie dobry kowal zrobi jak trzeba....Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
ja jutro wydłużam sprężyny
i robię też podkładki, ale z dołu
[ Dodano: Sro 09 Lip, 08 21:19 ]
i wydłużyłem o 2,5cm rozciąganiem na zimno
samochód teraz stoi +30 z przodu i +35 z tyłu
trochę to siądzie z czasem, ale i tak będzie ok->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MasmoSwego czasu była taka moda na liftowania w ten sposób Vitar. Koledzy którzy tak mieli zrobione twierdzą że sprężyna siada po pewnym czasie.
Poza tym, czy ktoś badał charakterystykę pracy takiej sprężyny. A może ktoś badał twardość oryginalnej oraz wie czy nie jest hartowana warstwowo, powierzchniowo lub jeszcze w inny sposób??? Nie wydaje mi się żeby ktokolwiek sprawdził którąkolwiek z tych rzeczy. Przypomina mi się era polonezów itp. z habrowanymi resorami tylko że te czasy dawno minęły i przy dostępności części jaką dziś mamy, nikt na coś takiego się nie decyduje.
Zaraz będziecie pisać o obcinaniu sprężyn szlifierką żeby posadzić auto na glebie :P :?
Jeśli już ktoś musi to niech zakłada pakiet na bezdroża + dobry amortyzator choć na samych tulejach jazda w zakręcie z większą prędkością jest niebezpieczna. Ale tak jak napisałem jeśli ktoś musi...
...robić terenową ciężarówkę z osobowego auta to jego sprawa. Ja robie z takiego auta "mała wyścigówkę" tylko że różnica jest taka że należy poprawiać właściwości danych podzespołów a nie je pogarszać 8)NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
Komentarz